Gymnasiemässan i Östra samverkansområdet är ett tillfälle att träffa elever, lärare och rektorer från de kommunala och fristående gymnasieskolorna i Norrköping, Finspång och Söderköping. Under mässan kommer du att få information och kunna ställa frågor om program och skolor inför gymnasievalet. Gymnasiemässan är ett samarrangemang mellan Norrköpings, Finspångs, Valdemarsviks och Söderköpings kommuner.

Tid och plats
Gymnasiemässan 2023 hölls 11 november kl. 9.00-14.00 på Stadium Arena i Norrköping, Utställningsvägen 11.

Rekommenderade besökstider
För årets gymnasiemässa gällde de här rekommenderade besökstiderna:

9.00-10.30 Kunskapsskolan, Sandbyhovsskolan, Jönsbergska Idrottsskolan, Borgsmoskolan, Nordic International school, Jensen grundskola

9.30-11.00 Klingsborgsskolan, Lärande Södra, elever från introduktionsprogram på skolor i Norrköping

10.00-11.30 Hultdalsskolan, Ektorpsskolan, Mosstorpsskolan

10.30-12.00 Ramundersskolan, Djäkneparksskolan, Rudolf Steinerskolan, Vittra Röda stan

11.00-12.30 Nyhemsskolan, Prolympia, Vammarskolan, elever från introduktionsprogram på skolor i Söderköping

12.00-13.30 Navestadsskolan, Lärande Östra, elever från introduktionsprogram på skolor i Finspång

12.30-14.00 Hagaskolan, Enebyskolan, Grosvadsskolan, Råsslaskolan, I Ur och Skur Skattkammarön, Johannesskolan, Stegehus, Söderköpings Waldorfskola, Vikbolandsskolan

För den som inte kan eller vill besöka gymnasiemässan på den föreslagna tiden går det bra att gå en annan tid, gärna i början eller slutet av dagen. Du som inte går i någon skola men är aktuell för att söka till gymnasiet under 2024 är välkommen att besöka mässan när som helst mellan 9.00-14.00.

Inför ditt gymnasieval

I den här broschyren finns information inför ditt gymnasieval. Du hittar utbudet av gymnasieprogram, tips och fakta som kan hjälpa dig inför ditt val.

Informationsbroschyr Inför ditt gymnasieval