Behörighet till tekniskt fjärde år

• För att kunna läsa ett tekniskt fjärde år krävs det att du har en gymnasieexamen från teknikprogrammet eller har en likvärdig utbildning. Om en utbildning är likvärdig bedöms av respektive huvudman för utbildningen.
  • Du måste påbörja dina studier senast det kalenderår som du fyller 22 år. Om du läser tredje året på teknikprogrammet kan du alltså göra ett studieuppehåll, men tänk på att du måste påbörja utbildningen senast det år du fyller 22.

Mer information hittar du på Skolverkets webbplats.

Ansökan till Berzeliusskolan i Linköping

15 mars – 15 maj kan du söka till tekniskt fjärde år (T4) på Berzeliusskolan i Linköping. Du ansöker på Berzeliusskolans hemsida.

Berzeliusskolans webbplats

Du behöver skicka in en kopia på ditt examensbevis till gymnasieantagningen i Linköping, senast den 18 juni 2024. (För dig som tagit studenten från Berzeliusskolan finns betygen redan på plats på skolan.)

E-post: Gymnasieantagningen i Linköping
Adress: Linköpings Kommun, Gymnasieantagningen, 581 81 Linköping

Ansökan till Curt Nicolin Gymnasiet i Finspång

Ansökan till Tekniskt fjärde år (T4) på Curt Nicolin Gymnasiet i Finspång gör du direkt på skolans hemsida.

Curt Nicolin Gymnasiets webbplats