Hemkommunen gör en utredning som visar om du tillhör målgruppen. Det finns inget betygskrav för att kunna söka till anpassad gymnasieskola.

Ansökan till anpassad gymnasieskola

Du kan välja bland nationella och individuella program. Du ansöker till anpassad gymnasieskola via ansökningswebben.

Länk till: Ansökningswebben

Sen ansökan

Gymnasieantagningen i Linköping

För alla sena ansökningar efter omvalsperioden är det bra att kontakta en studie- och yrkesvägledare för ett vägledningssamtal.

Du som gör en sen ansökan till skolor i Linköping, Mjölby, Motala och Naturbruk Östergötland skickar blanketten till Gymnasieantagningen i Linköping.

E-postadress: Gymnasieantagningen Linköping

Postadress: Gymnasieantagningen, 581 81 Linköping

Ansökningsblankett (pdf).

Gymnasieantagningen i Norrköping

För alla sena ansökningar efter omvalsperioden behöver du kontakta studie- och yrkesvägledare för ett vägledningssamtal. Studie- och yrkesvägledare ska skriva sitt namn på ansökningsblanketten för att visa att ett vägledningssamtal har skett.

Du som gör en sen ansökan till skolor i Finspång, Söderköping och Norrköping ska skicka blanketten till Gymnasieantagningen i Norrköping.

E-postadress: Gymnasieantagningen Norrköping

Postadress: Gymnasieantagningen, 601 81 Norrköping

Ansökan till högre årskurs – gymnasieantagningen i Linköping

Du som vill söka högre årskurs/byta skola till en anpassad gymnasieskola i Linköping skickar blanketten till Gymnasieantagningen i Linköping.  Du som vill söka högre årskurs till en skola i Mjölby, Motala eller Vreta Utbildningscentrum kontaktar den berörda skolan.

E-postadress: Gymnasieantagningen Linköping

Postadress: Gymnasieantagningen, 581 81 Linköping

Ansökan till högre årskurs – gymnasieantagningen i Norrköping

Du som gör ansökan till högre årskurs i Finspång, Söderköping och Norrköping ska skicka blanketten till Gymnasieantagningen i Norrköping.

E-postadress: Gymnasieantagningen Norrköping

Postadress: Gymnasieantagningen, 601 81 Norrköping